سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲
خانه / دانلود فیلم خارجی / دانلود فیلم سینمایی The Big Short

دانلود فیلم سینمایی The Big Short

فیلم سینمایی رکود بزرگ یا The Big Short آن قدر خوب بود که در زمان برگزاری 88امین اسکار، یکی از نامزدهای دریافت اسکار بهترین فیلم باشد. در جایی که فیلمهایی ایناریتو و سایرین حاضر بود، این فیلم که مملو از اصطلاحات تخصصی حوزه اقتصاد و مدیریت و بازار سرمایه بود، این شانس را آورده بود تا به عنوان یکی از فیلمهای شاخص مطرح شود. می توانید در ادامه ضمن مطالعه توضیحاتی از فیلم The Bog Short یک تیزر کوتاه از آن را مشاهده فرمایید و در صورت تمایل از لینک دانلود انتهاب مطلب فیلم سینمایی The Big Short را دانلود فرمایید.

دانلود فیلم سینمایی رکود بزرگ

بحران مالی که در سال 2007 آغاز شد، ضررهای هنگفتی به اقتصاد جهان وارد آورد و حتی باعث تغییرات بسیاری در نظام بانکی در سرتاسر جهان شد. نخستین زمزمه های بحران اقتصادی با بحران مسکن در آمریکا آغاز شد. در جریان این بحران، بانک ها وام های مسکن بلند مدتی به مشتریان خود ارائه می کردند که منجر به افزایش شدید قیمت مسکن در حدود 124 درصد شد. این افزایش قیمت شدید، سبب شد تا مشتریان از فرصت بدست آمده استفاده کرده و منزل خود را به عنوان وثیقه در اختیار بانک ها قرار دهند تا بتوانند وام های بیشتری با بهره پائین دریافت کنند. اما این اتفاق سبب شد تا خانه های بسیاری در ابالات متحده ساخته شود که بیش از تقاضای بازار بود و در نهایت منجر به کاهش شدید قیمت مسکن گردید. همین مسئله سبب شد تا تا هم وام گیرندگان نسبت به بازپرداخت وام های سنگینی که دریافت کرده بودند دچار مشکل شوند و هم بانک ها نتوانند خانه هایی که به عنوان وثیقه در اختیارشان قرار داده شده بود را به فروش برسانند چراکه در اغلب موارد، قیمت مسکن ها حتی از وام پرداخت شده نیز ارزش کمتری پیدا کرده بود! بحران مالی مسکن در آمریکا سبب شد تا در سال 2008 اعلام شود حدود 4 میلیون منزل به فروش نرفته که از میان آنها تقریبا 2.9 میلیون منزل خالی مانده اند! این روند باعث شد تا بسیاری از بانک های ایالات متحده از جمله « لمن برادرز » و « مریل لینچ » اعلام ورشکستگی نمایند و بحران مالی را به دیگر نقاط دنیا نیز سوق پیدا کند.

مرتبط :  دانلود فیلم Focus 2015
فیلم سینمایی رکود بزرگ
فیلم سینمایی رکود بزرگ

فیلم « رکود بزرگ / The Big Short » ( اصطلاح انگلیسی به بازار بورس دلالت دارد و درباره کسانی است که روی سهام شرکت های کوچک در حال ورشکستگی شرط بندی انجام می دهند ) جدیدترین اثر آدام مک کی می باشد که قرار است به شرح وقایع بازار پیچیده بورس و مسببان این جریان بپردازد. داستان « سَلَف خری بزرگ » بطور ساده، درباره گروهی از فعالان بخش اقتصادی است که پیش از به وقوع پیوستن بحران اقتصادی در سالهای 2007 – 2008 سقوط بازار مسکن را پیش بینی کرده بودند و تصمیم گرفتند تا بر روی سقوط ارزش سهام شرکت های مرتبط سرمایه گذاری میلیاردی انجام داده و سپس نظاره گر نابودی آنان شدند تا از این طریق سودهای کلان میلیاردی نصیبشان شود.

فیلم رکود بزرگ نگاهی به بحران مالی آمریکا

در چند سال گذشته آثار مختلفی درباره بحران مالی در آمریکا ساخته شده است. از جمله این فیلم ها می شود به « کمپانی مردان » اشاره کرد که روایتگر زندگی افرادی بود که پس از بحران اقتصادی بیکار شده بودند. امسال نیز فیلم « 99 خانه » به کارگردانی رامین بحرانی درباره کسانی بود که مسکن خود را در جریان بحران اقتصادی از دست داده بودند و در زندگی به مشکلات عدیده ای برخورد می کردند. اما « رکود بزرگ » برخلاف فیلم هایی که با تمرکز بر روی قربانیان این اتفاق ساخته شده است، درباره کسانی است که نقش بزرگی در شکل گیری این بحران داشته اند و از به راه افتادن این رویداد ناخوشایند، سودهای کلانی به جیب زدند.

بازیهای قدرتمند فیلم نیز مزید بر علت شده تا « The Big Short » یکی از شانس های اصلی در فصل جوایز به شمار برود. استیو کارل در نقش مارک بائوم ، جنبه طنز همیشگی شخصیت اش را حفظ کرده و در عین حال در دقایق غیرکمدی نیز نقش آفرینی قابل توجی از خود به نمایش گذاشته است. استیو کارل یکی از بهترین بازیهای خود را تا به امروز در « سَلَف خری بزرگ » ارائه داده است. کریستین بیل و رایان گسلینگ و البته برد پیت نیز بازیهای یکدستی از خود به نمایش گذاشته اند و روی هم رفته می توان گفت تیم بازیگری فیلم « سَلَف خری بزرگ » یکی از بهترین های سال به شمار می روند و بخشی از کیفیت نهایی فیلم مدیون بازی آنان می باشد.

مرتبط :  دانلود فیلم Fifty Shades of Grey 2015

اما ایراد ناخواسته ای که شاید بشود به فیلم نسبت داد، نحوه پرورش شخصیت های داستان است که روی هم رفته برخلاف انتظار،تبدیل به قهرمان شده اند. داستان فیلم با اینکه درباره گروهی از مخرب ترین فعالان اقتصادی یک قرن اخیر است، اما در پرورش آنها بر روی جنبه های مخرب فعالیتی آنان تمرکز لازمه صورت نگرفته و بیشتر شکل و شمایلی قهرمانانه یافته اند. موقعیت های کمدی هوشمندانه ای هم که برای این شخصیت ها در نظر گرفته شده، باعث تداوم همذات پنداری مخاطب با آنان می شود بطوریکه در انتهای فیلم نیز شاید بتوان به الگوی مناسبی از آنان برای کسب و کار رسید! شاید بهتر می بود که آدام مک کی و چارلز رندولف در نگارش فیلمنامه توجه بیشتری بر ارائه یک تصویر مفسدانه از شخصیت های داستان اقدام می کردند تا ناخواسته از ارائه الگو توسط این فعالان خطرناک اقتصادی جلوگیری نمایند.

پایگاه اطلاع رسانی صنعت از این فیلم به عنوان یکی از فیلمهایی که هر دانشجوی مدیریت MBA و یا مهندسی صنایع باید ببینید، یاد می کند. شما می توانید لینک مستقیم این فیلم را در اینجا دریافت نمایید.

می توانید در زیر یک تیزر کوتاه از فیلم The Big Short را مشاهده فرمایید.

برای دانلود فیلم سینمایی رکود بزرگ، بر روی لینک زیر کلیک فرمایید تا لینک مستقیم دانلود فیلم The Big Short نمایش داده شود.

دانلود فیلم سینمایی The Big Short

درباره ی Sam

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً جمع زیر را انجام دهید *